Onze visie
Wij werken vanuit een positieve en democratische benadering binnen duidelijke grenzen aan een pedagogisch klimaat waarin kinderen zich veilig en verbonden voelen. Wij leren de kinderen respect te hebben voor hun eigen mening en die van een ander. Wij gaan ervan uit dat ieder mens, ieder kind, uniek is en zich op eigen wijze ontwikkelt. Op school willen wij inspelen op de kwaliteiten en talenten van ieder individu.
De daltonwaarden zijn voor ons onderwijs leidend. Wij zijn ervan overtuigd dat de daltonkernwaarden een goede voorbereide basis is voor de toekomst.
Wij maken kinderen mede verantwoordelijk voor hun eigen leerproces. Hierdoor zijn zij nieuwsgierig, gemotiveerd en betrokken. Wij leren kinderen plannen, keuzes te maken, doelmatig te werken en te reflecteren. De ontwikkeling en de momenten waar kinderen trots op zijn, worden vastgelegd in een digitaal portfolio.
Wij zien het leerproces en de zelfstandigheid van kinderen als een gedeelde verantwoordelijkheid van ouders, de kinderen en de school. Wij zorgen voor een goede communicatie door middel van leerkracht – ouder – kindgesprekken, ouderbijeenkomsten, de leerlingenraad en digitale informatie. Wij betrekken ouders en kinderen bij het ontwikkelen van beleid.